Rezerwowanie wizyt w tradycyjny sposób, a więc telefonicznie i mailowo, jest uciążliwe zarówno dla pracowników, jak i dla klientów. Innowacyjne firmy inwestują w nowoczesne systemy rezerwacji, które znacząco upraszczają całą procedurę. Dlaczego warto je wdrożyć?
Jak działają systemy rezerwacji online?
System rezerwacji online to pośrednik między klientem a usługodawcą. Korzystają z niego m.in.:
- fryzjerzy,
- kosmetolodzy,
- dietetycy,
- psycholodzy,
- lekarze,
- stomatolodzy.
Podstawowym zadanie oprogramowania jest umożliwić klientom samodzielne dokonywanie rezerwacji. Zainteresowany konkretną usługą, może we własnym zakresie wybrać termin i godzinę wizyty. Następnie otrzymuje potwierdzenie dokonania rezerwacji, a krótko przed wybranym terminem – przypomnienie. Internetowy system rezerwacji ma oczywiście wiele innych funkcji, które ułatwiają życie zarówno pracownikom, jak i klientom. Umożliwia na przykład:
- przyjmowanie płatności,
- automatyczne fakturowanie,
- synchronizację z kalendarzami pracowników,
- przesyłanie szybkich powiadomień,
- zdalne zarządzanie zespołem.
Jak internetowy system rezerwacji wpływa jak efektywność pracowników?
Rezerwacja wizyty online to odpowiedź na potrzeby współczesnych klientów, ale również duże udogodnienie dla pracowników. Zamiast odbierać telefony czy odpisywać na maile, mogą zająć się obsługą klientów. Przerwy w realizacji usługi nie tylko nie były mile widziane z punktu widzenia obsługiwanych, ale również dezorganizowały całą procedurę. Jeśli w zakładzie zatrudniony jest recepcjonista, mając do dyspozycji system rezerwacji wizyt, może skupić się na innych, ważniejszych obowiązkach. Terminarz wizyt kosmetycznych to także duże ułatwienie dla jednoosobowych działalności gospodarczych, w których właściciel odpowiedzialny jest za wykonanie usługi, ale też pełną obsługę klienta. W takim przypadku proste rozwiązania, które usprawnią codzienną pracę, to absolutna podstawa.
Kiedy warto zainwestować w system rezerwacji wizyt?
Kalendarz do salonu kosmetycznego lub innego punktu usługowego, w którym konieczne jest wcześniejsze umówienie wizyty, to rozwiązanie zarówno dla nowo powstałych firm, jak i tych działających od wielu lat. Jest to inwestycja, która zwraca się wielokrotnie. Warto pamiętać, że współczesny klient szuka usługodawcy, który umożliwia mu wybór daty i godziny wizyty. Najlepiej sprawdza się oprogramowanie wielofunkcyjne, które posiada dodatkowe udogodnienia dla przedsiębiorcy i pracowników. Upraszcza do maksimum skomplikowane procedury, pozwalając skupić się na ważniejszych zadaniach.